Snälla snälla...

Såg nyss på melodifestivalens andra chansen och är förvånad över hur Caroline af Ugglas kunde gå vidare igen med sin låt "Snälla snälla". Visst hon sjunger den verkligen med inlevelse och texten talar verkligen direkt till en, men... det är ju knappast något att ha i en melodifestival. Och hennes framträdande gör mig bara rädd, hon ser ut som ett hiphops-gorilla-vrak.

Går nu runt och sjunger:

Snälla snälla hjälp mig att förstå
hur denna låt vidare kunde gå
för nu är det ju så....

Annars gillade jag Sarah Dawn Finers låt, den är fin och mäktig, och den grekiska "Alla" är också rätt svängig även om det skulle kännas lite konstigt att skicka iväg en låt på grekiska att tävla för Sverige. 

En sak jag kom på när jag tittade på Andra chansen var att BWO's låt "You're not alone" och Sarahs låt "Moving on" låter nästan likadant i refrängen, och de börjar nästan likadant också. Lyssna så ska ni få se.

Vet inte riktigt vem jag ska heja på finalen, men EMD's låt är riktigt bra, likaså Måns låt och alla andra, jag har problem att bestämma mig.

Men egentligen borde vi diska alla bidragen och skicka "tingeling" låten.

Tingeling tingeling... betyder jag ingenting.. tralala..





Kommentarer
Postat av: jullebullelele

Jag HATAR Caroline af Ugglas :(

Hon sjunger fult, är ful, rör sig fult och hrm.. blä.

2009-03-08 @ 12:42:12
URL: http://juliafrejd.blogg.se/
Postat av: hejejej

Jag är kär i Caroline af Ugglas, hon är så jävla sexig.

2009-03-08 @ 13:00:11
URL: http://se.habbotemplet.net/portal

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0