Tjolahopp!

Detta blir mitt första blogginlägg, tjoho! Detta är min 234567899 blogg jag skapat. Har lyckats inte skriva regelbundet på någon jag skapat, men nu ska jag försöka att verkligen blogga på allvar, och förhoppningsvis få lite läsare så småningom. Även om jag må säga att mitt liv verkligen inte är så intressant, men kanske kan mina tankar vara intressanta om inte annat...

Idag var en ovanligt rolig dag i skolan, för att vara tisdag! Tisdagar är självmordsdagar enligt många i min klass. Först har vi tre timmars samhällskunskap på förmiddagen, och sedan tre timmar historia på eftermiddagen med en lärare som i stort sett alla hatar, utom jag. Idag hade vi prov på samhällsekonomi på samhällslektionen. Ett prov jag verkligen inte sett fram emot, ekonomi är inte mitt favoritområde, och dessutom hade jag inte alls pluggat mycket på det. Trots det så gick det ändå bra, tror nästan jag kan få MVG. :-) Efter provet tog jag, Pernilla och Malin en snabb tur in till stan och kollade in den nya butiken, Monki. Har hört att det ska vara en bra affär, fast jag tycker bara de hade skitkläder, inte min smak alls!
Sedan gick vi och åt och sedan hade vi en liten rast innan vi skulle börja med historian. Då blev vi mycket uttråkade och det började med att vi surfade runt lite på datorerna. Men sedan kom jag på en brilliant idé! På datorerna så ser man direkt när man går in på de vem som loggat in där tidigare. Då började vi skriva in en massa melodifestivalpersoner på alla datorer så folk skulle tro de hade loggat in där. Vi asgarvade väldigt mycket åt det och sprang sen därifrån. Nu när jag skriver detta verkar det ju inte särskilt kul, haha, fast vi hade jättekul! Så kan det gå när man är väldigt uttråkad...



Här ovan är också ett resultat på uttråkan. Denna togs på skoltoaletten någon gång under historian! Ja jag hittar då alltid sätt att få tiden att gå. Och vi fick verkligen tiden att gå utan att vi gjorde någonting på historialektionen. Vi började med ett nytt grupparbete och vår grupp ska jobba om imperialismen. Ja, det låter tråkigt och det är det också. Uppgiften är att vi ska göra en så kreativ redovisning som möjligt, därför blev jag också VÄLDIGT kreativ. Kom på att man kan redovisa med allt från bilder till broderi, spel, dockteater, musikal, teater och allt vad det nu var.. Detta hade vi också otroligt kul åt, särskilt åt idén att man broderar en stor duk och lägger över hela klassrummet för att redovisa, hahaha. Jag skrattade så jag fick kramp i magen.

Jag har känt mig väldigt social och glad de senaste dagarna, av ingen särskild anledning,  har bara varit det. Jag har alltid varit en blyg person, och har väl inte direkt pratat så jättemycket med mina nya klasskamrater jag fick förra hösten. Fast nu har jag pratat mycket mer med allt möjligt folk och jag känner mig bara på så bra humör och som om inget kan stoppa mig nu. Vad har hänt kan man undra... jag hoppas i alla fall denna känsla håller i sig ett bra tag!!

Nu ska jag skutta i sängen, jag skriver förhoppningsvis i morgon igen!
Over and out.
Linnea



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0